lauantai 22. joulukuuta 2012

Europe @ The Circus, Helsinki 21.12.2012


Z224397402_largeViskinhuuruista bailaamista Welcome To The Junglen tahtiin niin syvällä tunteella kuin sielu sietää. That's the way I like.

Perkele, mulla ei oo ollut pitkään aikaan yhtä hauskaa kun eilen! Loistava ilta alusta loppuun, siitä saan kiittää ihanaa musiikkia ja hyvää seuraa :) 

Kotona joulukirkkojen sun muitte tokareittejaon jälkeen sit tykitin Europee samalla ku laittauduin ja meikkasin pikkuhiljaa. Mulla alko olla vähän tylsää päivällä, oisin jo kolmen maissa menny mielelläni keikkapaikalle mutkun kylmä ja mitä virkaa mulla siellä olis. No lähin sit kuudelta, ja puol seiska kävin toteemas ettei ketää tietenkään oo vielä jonossa. Kävin sit finnkinos vessailee ja tulin vähä ennen seiskaa takas.


Random hetki nro 1: Europen basisti John Levén kurkkaa circuksen ovesta varovasti, me tuijotetaa hetki kummissaan toisiimme ja sitte herra vaan totee "hello.." ja lähtee pois :D No mikäs siinä, eipä siinä mun lisäks paljon muita näkyny. Pian sitte kuitenki jono kasvo siihen mun taakse ja ovet aukes suurinpiirtein aikataulun mukaisesti.

Narikan kautta eturiviin, samalle paikalle kuin kahdella edellisellä Circuksen visiitillä. 
Mun viereen sitten pölähti kaks tuttua tyttöä, Aura ja Hanna joihin sitten tutustuin illan mittaan paremmin. Ennen lämppäriä aika kului nopeesti mm. musasta ja päihdetottumuksista keskustellessa.

Mustasch loppujenlopuks yllätti mut aikalailla. Musiikillisesti ei ollut mitään kummosta lämppärikamaa, mutta ite lämppäämisen bändi hoiti loistavasti. Tai siis pitäiskö sanoa että Ralf pikemminkin juotti eturivin juovuksiin jo ennen pääesiintyjää. No mikäs siinä, kiitokset hänelle ilmaisesta kaljasta ja jallupaukusta! :D


Muutenkin meno ja meininki lavalla ja aidan hikisemmällä puolella oli hulvatonta alusta loppuun. Ralf tuli siihen mun eteen ständille seisoskelee ja anto mun soitella sen kitaraansa siinä hetken. Vähän väliä se sit nuoleskeli siinä parii mun takana riehuvaa fania ja nojaili kaljamahallaan muhun, muksauttipa nenään siinä tuoksinnassakin. Thanks for that. Viimenen pisara mulle kuitenkin oli kun se oli heittämässä meitä päin hikinauhaansa mitä se oli ensin hieronu hikisissä munissaan..... Sai kauhulla väistellä ettei tuu jonku hikisiä pallivahoja naamaan :(


Ennen Europea kävin vessassa, Circuksen vessat on kyllä vähän huonosti sen röökipaikan vieressä niin se käytävä on aina ihan tukossa. Selvisin kuitenkin vielä takaisinkin mun paikalle ja sitten ooteltiin loppuspektaakkelia. Settilistat seuraavana, ensin Mustasch ja sitten Europe:


Heresy Blasphemy
(Joku...)
Down In Black
Mine
It's Never Too Late
Deep In The Woods
Bring Me Everyone
6:36
Damn It's Dark
Speed Metal
Parasite
Double Nature
I Hunt Alone



Riches To Rags
Not Supposed To Sing A Blues
Firebox
Superstitious
Scream Of Anger
New Love In Town
Carrie
Demon Head
The World Keep On Turning
Drink And A Smile
Open Your Heart
Love Is Not The Enemy
Girl From Lebanon
Sign Of The Times
The Beast
Rock The Night
---
Last Look At Eden
The Final Countdown


Europe oli kyllä varsin hyvässä keikkakunnossa. Mun makuun tuli vähän liikaa uutta tuotantoo mut no eipä sekään tunnelmaa latistanut. Cherokee oli tosin biisi jota jäin kovasti kaipailemaan! Mua myös häiritsi kun Joey Tempest ilmeineen ja eleineen muistutti mua koko ajan yhestä meijän koulun opettajasta...... Sain Joeyltä kaks plekua, joten annoin toisen sit Hannalle. Hauskaa oli ja silleen! En voi muuta sanoa :)


Keikan loputtua sit jäätiin höpisee Mikaelin kanssa, ja myöhemmin päätettiin jatkaa Bar Bäkkärille. Random hetki nro 2: Lähen baariin vaikka tiedän että mun pitää olla klo 8 aamulla hereillä. No ei se mitään. Oli lähtemisen arvoista. Baareja en oo paljoo kerennyt kiertelemään, mutta nyt tiiän mikä on ehottomasti mun kantapaikka. Bäkkäri on ihanan tunnelmallinen backstage-luola rokkareiden mukaan nimettyine drinkkeineen sekä loistavat biisit soi kovaa ja näkyy videoina taulutelkkareista. Vitun loistavaa. En suostu tästä lähin enää lähtemään muualle.


Tumblr_m5kuvgzcmk1qg1mufo1_500_large

Tilasin ainoostaan yhen Jack-colan ku rahat on tiukilla. Tunnelma oli koko ajan tosi rento ja just semmonen et tänne mestaan mä kuulun. Jossai vaihees löydettiin ittemme tanssilattialta kun WTTJ lähti valkokankailla pyörimään. Oijoi sitä vapauden tunnetta. Ja Civil War soi vessassa. Vittu paras hetki kusella käymiseen! :D


Siinä sitten illan mittaan juteltiin vielä enemmän tai vähemmän henkeviä Mikaelin, Auran ja Hannan kanssa. Välillä kuvioihin astui mukaan esim. Sinner's Ginin laulaja Joel sekä pari muuta heppua joita en ite tuntenut. Lähettiin sopivasti ennen pilkkua hipsii pois ennenku känninen väki lyllertäisi narikkaan baaritiskin ääreltä.


Himaan selvisin about viiden maissa. Vähän hönö olo nyt kun heräsin tosissaan puol yheksältä ja ollaan käyty kaupassa ja vaikka mitä. Mut niihä se pitää ollakin, kyllä elämä saa jossain tuntua :) Mukavat joulunodotukset teille kaikille lukijoille!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti