keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Sonisphere 2012 @ Kalasatama 4.6.2012

Oon päässy kuvaan!
Noniin, nyt oon jo melkein palautunut kyseisestä päivästä niin jaksan jopa jo kirjoittaakin jotain. Tosiaan toi festari imas musta ihan kaikki mehut aivan totaalisesti, mut nyt saatte sitten raportin näistäkin kekkereistä!

Sadun ja sen pikkubroidin Jannen kans lähettiin kohti stadia ja kalasatamaa siinä kymmenen maissa aamulla. Porttien ulkopuolelle saavuttii about 11 maissa, ja olihan siellä jonkin verran porukkaa sillon. Kolmetuntinen kulu sekä nopeesti että hitaasti, ja porttien avautuminen jännitti yhtä paljon kun aina. Ja jännitti siis siks ku pelkäsin etten saa hyvää paikkaa lavan eestä. Hikisen juoksemisen jälkeen päästiin kuitenki törkeen hyville paikoille, eturiviin keskelle snakepit-alueen ulkopuolelle. Siin kävi ylen kameratki kuvaamassa meitä, mut eipä oo tainnu näkyä telkkarissa.

Tunnelmia eturivistä ehe ehe
Hardcore Superstar astu lavalle ajallaan vähän ennen kolmea, ja oli törkeen hyvä päivän alotus. Setti oli lyhyt mutta ytimekäs:


Kick On The Upperclass
Dreamin' In A Casket
Wild Boys
My Good Reputation
Moonshine
Last Call For Alcohol
We Don't Celebrate Sundays



Siinä mun vieressä oli kaks venäläistä tyyppiä jotka oli varsin mukavia, sain tulkkaa päivän mittaan mm. Jonen selostuksia niille ku ne ei tajunnu suomesta hölkäsen pöläystä :D Pitkin päivää tuli höpistyä myös edessä seisoneen järkkärin kanssa, ja illemmalla se jo hymyili ja naureskeli ihan kaikelle mitä mä tein... Olin koko päivän ajan myös valokuvaajien suosikkikohde. Varmaan 4 eri heppua tuli kameransa kanssa suoraan mun naaman eteen ottamaan kuvaa, totesin jo Sadulleki siinä et oon huomenna varmaan jokasen iltapäivälehen kannessa... No, vielä en oo onneks ollu mual ku tuol redbullin sivuil :DD


No anyway. HCSS jälkeen lavalle kapusi Gojira, joka oli mun makuun ihan jees vaikkei mulla oikeestaan mitään havaintoo koko pändistä etukäteen ollut. Gojiran jälkeen tuli Ghost, josta en taas tykännyt yhtään. Taas jälleen tää mun ennakkoluulosuus maskeja ja kaapuja kohtaan; meni into heti kun näin äijien astelevan lavalle valkosissa asuissa. Ite biisitkin oli ihan kuraa mun mielestä, mut ei toki kaikkia voi miellyttää. Ei vaan iskeny muhun sitten yhtään, siinä vaan sitten oottelin et millon bändi lopettaa....


Amorphis oli just jees. Tiesin monii biisejä jo etukäteen vaikken amorphista silleen kuuntele, mut radiosoittojen perusteella oli tuttua menoa. Amorphiksen jälkeen kävin viel vessas, ja voi jeesus mikä tungos. Yritä sieltä nyt sitte kammeta ittes sinne bajamajalle asti ja takasin eturiviin. Siin menikin melkeen koko roudausaika, ja tulin takas eturiviin vast vähä ennen Machine Headin alkua. 
Machine Head oli kans kiva. Ei mulle taaskaan niin tuttu, mut kuitenkin. Ei siitä sen enempää, koska sit päästään illan pääesiintyjään!


Metallica oli aivan vitun loistava. En mä oikeen osaa muuta sanoo. Fight Fire With Fire oli ihana sokeri pohjalla setissä, encoren alussa. Onen lasershow oli mieletön. Lauloin koko keikan alusta loppuun. Euforinen tunne täytti mun jokasen solun nii etten voinu muuta ku hymyillä. Just perfect. Setti oli tällästä:


(The Ecstasy Of Gold)
Hit The Lights
Master Of Puppets
The Shortest Straw
For Whom The Bell Tolls
Hell And Back
The Struggle Within
My Friend Of Misery
The God That Failed
Of Wolf And Man
Nothing Else Matters
Through The Never
Don't Tread On Me
Wherever I May Roam
The Unforgiven
Holier Than Thou
Sad But True
Enter Sandman
---
Fight Fire With Fire
One
Seek & Destroy


Jeespoks. Eiks näytäkki komeelta? Sitä se myös oli. Metallica lopetti settinsä joskus vähän ennen puoltayötä. Sain matkaani plekun, en oo aivan varma oliko Hammetin vai Hetfieldin kätösestä mut kuitenki. Vittu siinäki plekussa lukee Europe Tour 2011 :DDD Kävin sit paitakojusta hakee itelleni Metallican kiertuepaidan, halusin tietysti sen omasta mielestä hienoimman ja ah ihanaa jäljellä oli enää miesten s-kokoo :)) Just hyvin!



Sitten alkoki se armoton matka kalasatamasta himaan. Siinä meniki sit komeet puoltoista tuntia, vaik matkaa oli vajaat 20 km. Rynnittii vaa metroon jurrisen ihmismassan läpi ja äkkii elielille venaa dösää. Se tunne kun joka paikkaan koski niin vitun saatanasti, et makaan x-asennossa keskellä elieliä vajaa yheltä yöllä. Eipä oo muute for real koskaan ollu paikat näin paskana keikan jälkeen. Mut takana olikin 10 tuntia seisomista kertaakaan istumatta, armotonta moshaamista sun muuta riehumista. Koko eilisen päivän oon taapertanu kankeemmin ku pingviini pakkasella ja ilme tuskasta vääntyneenä.

Kaiken kukkuraks en tietenkään ottanu mun uni- tai allergialääkkeitä sillo maanantaiyönä ku tulin puol kahen maissa himaan. Tuloksena eilinen päivä siis oli yhtä helvettiä. Väsytti vaik olin olevinaan "kunnolla" nukkunut. Silmät vuos valtoimenaan ja kutis niin perkeleesti et oisin voinu kaivaa ne vaikka lusikalla pois päästä. Sit viel illal tuli vitunmoinen migreeni. Kaheksasta kymmeneen makasin sängyssä sikiöasennossa ja melkeen itkin mun paskaa oloa, oksetti, joka paikkaan koski, päänsärky tako nii kovaa etten omii ajatuksia kuullu.... Ei enää uuestaan kiitos. Onneks nukkumal meni ohi, ja nukuinki sit 12 tuntii siihe päälle. Saa tosiaan nähä miten mä selviin huomisesta Mötleyn keikasta ku nyt oon nii paskana :DDDD

2 kommenttia:

  1. Oli kyllä helvetin mahtavaa! Itekkin olin eturivissä, tosin sen juoksulavasydeemajautun vasemmanpuoleisen mikin kohdalla :--D Selvä selostus? :D Mutta ihan huikee oli Metallica! \m/

    VastaaPoista
  2. Mahtava päivä. Olin myös koko päivä eturivissä, vasemalla puolella kajareiden edessä. Mun korvat soi vieläkin. Korvatulpat olisi ehkä ollut hyvä idea mutta jäi nyt tällä kerta ostamatta.

    VastaaPoista