torstai 27. syyskuuta 2012

Give me the right to be loved, to be safe, to be everything I need.

Kamalaa. Ihan kamalaa. Inhoon sitä kun näkee painajaisia. Ja näitten painajaisten takia missasin tän aamun kokeenki, loistavaa. Kyllä on selkeesti ylppärit vetäny veronsa, nukuin semmoset 14 tuntia taas viime yönä. Tänään ois sit ollu äikän koe mut kappas ku heräsin vast puol 11, ja kokeeseen ei oteta enää ketään sisään klo 10 jälkeen. Se siitä.

Tumblr_m48716tgfo1qei95oo1_500_large

Siihen uneen sitten, näin unta et olin jossai päi Joensuuta sukulaisten luona. Kiertelin ulkona eri paikoissa ja ihmettelin kun jokapuolella oli laihoja kissanpentuja. Mun serkku Jannu sitten totes et joo tos lähettyvil on semmonen maatila mitä pitää joku hullu muija joka vetää heroiinia päivät pitkät. Halusin oitis nähä tän mestan, en sit tiiä oisko kannattanu...


Pihalla oli häkeissä koiran- ja kissanpentuja ison vesialtaan ympärillä, kuulema odottamassa viimestä tuomiotaan eli hukuttamista. Piha oli täys käytettyjä neuloja ja tosiaan niitä huonokuntosia eläimiäkin juoksenteli siellä sun täällä, ja näin kun tää höyryissä oleva nainen tuijotti meitä ikkunasta. Päätin ottaa mahollisimman paljon kissoja mukaan ja viedä niitä naapurimaatilalle turvaan, mut sitten heräsin enkä ehtinyt auttaa yhen ainutta eläinparkaa :(



Joo-o sit ku heräsin ni ei ollu kyl ensimmäisenä se koe mielessä, vaan kaappasin omat kissat syliin ja rutistin tiukasti. En voi vaan käsittää miks ihmiset kohtelee eläimiään kaltoin, kun ei ne mitään väärää meille tee. Vihaan koko sydämeni pohjasta kaikkia jotka kaltoinkohtelee eläimiä. Etenkin kissat on mulla se heikko kohta, mua jotenkin puistattaa ajatuskin mahollisuudesta että mun omat kissat ois saattanut joutua huonoon kotiin eikä meille...

Muistan kun joskus ala-asteikäisenä eksyin Niinan kanssa PETA-TV sivuille. Ei ois todellakaan kannattanut, sen sisältö on jotain niin järkyttävää etten oo nyt melkeen kymmenen vuoden jälkeenkään unohtanut niitä videoita. En suosittele kellekään, olit sitten herkkähipiäinen tai vitun badass.



Eläinten kohtalo on minulle tärkeämpi asia kuin pelko siitä, että vaikutan naurettavalta; se on järkkymättömästi yhteydessä ihmisten kohtaloon.
- Emilie Zola


Kannatan eläinten oikeuksia, mutten kuitenkaan ole vegaani tai käytä välttämättä eläintestaamatonta kosmetiikkaa. Mun mielestä ne on asioita, mihin en voi yksin ihmisenä itse vaikuttaa. Sen sijaan pidän huolta omista lemmikeistä niin hyvin kuin pystyn. Jos näen ulkona tiellä loukkaantuneen varpusen, vien sen pusikkoon suojaan ettei vaikka lapset löydä sitä. Näin on itse asiassa tapahtunutkin. Lapset esimerkkinä sen takia, että itse lapsuuden eläneenä tiedän lasten olevan ajattelemattomia myös eläinten suhteen... Asiasta kiinnostuneille linkkilistaa:






Noniin, sitten muihin asioihin. Eilen tosissaan oli bilsan ylppärit joita olin pelännyt, stressannut ja odottanut helvetin pitkään. Mulla kävi tuuri sen kokeen kanssa, se oli painotetty ympäristöekologiaan ja eliömaailmaan, eli just mun osaamiin aihealueisiin. Okei no kyllä mä siinä hädissäni kerkesin parissa kohtaan naurettavia juttuja väittämään, kuten että kirahvilla on kolme sydäntä ja puhuin harmaapöllöstä jota ei ole olemassakaan :D Säälittävää multa, jonka pitäis tietää kaikki linnuista jne. Faijakin nauro mulle. Tosissaan oon siis aiemmin ollut varsinkin lapsena melkonen lintubongari, osasin kaikki suomen lintulajit ulkoa ja osaan vieläkin :)

Legenda! :D

En voi uskoa et tosissaan istuin 5 tuntia, käytin 12 paperia joihin sit kirjotin yhteensä 14 sivua täyteen. Viimesen kahen tunnin kohal rupes pää lahoomaan siihen pulpetille kun unia oli takana vajaat 5 tuntia edellisyönä johtuen keikasta. Kuitenki katoin eilen abitreenien vastauslähetyksen eilen netistä, ja niiden mukaan suurinpiirtein kaikki mulla on mennyt oikein! :) En silti uskalla laittaa odotuksia korkeelle vaikka bilsa onkin mun panostusaine, koska reaaleissa rokotetaan suurinpiirtein vääristä sanajärjestyksistäkin..... Pilkun nussimista, kivaa. No mut kuitenkin jos sieltä ainakin se C tulis, ja siitä ylöspäin ni en voi olla ku tyytyväinen!

Tänään sit tos myöhemmi nään Heidin jossai ja mennää illal kattoo Mike Monroen ilmast keikkaa espalle. Vähä paskaa koska saman iltana ois Tigertailz On the Rocksissa ja Sonata viimestä iltaa Tavastialla :D Valinnan vaikeus mut kyl nyt meen makkosia kattoo ku siel näkee kaikki kaverit sitte. Tavastian keikast tulee varmaan täs lähiaikoina keikkapostaus :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti