sunnuntai 5. toukokuuta 2013

I've been packing my bags


Hyräillessäni tätä biisiä löytyi tähän postaukseen sopiva otsikko puolivahingossa. Eli tosiaan, aattelin tehä tämmösen kliseistäkin kliseisemmän teemapostauksen joka löytyy varmaan joka toisesta blogista, nimittäin What's in my bag? Tervetuloa siis sukeltamaan laukkuni syövereihin!


Okei. Tässä nyt ensimmäiseks laukku mitä yleisimmin käytän. Tää on ollu mulla suurimman osan ajasta koulussa koululaukkuna, ja toimii mulla myös erinomaisena arkikäytössä. Ostettu siis joskus marimekon liikkeestä järkyttävään kiskurihintaan, mutta puolustaudun sillä että MISTÄÄN ei tuntunut siinä vaiheessa tavallista olkalaukkua halvalla löytyvän.. Pätsi sitte on joskus backstreetin alennuksista hommattu.


Laukun etutaskussa mulla on säilössä kaikkea tärkeää tilpehööriä. Eli toisinsanoen avaimet, rahat, käsirasva, peili, tärkeää kosmetiikkaa, matkakortti, puhelin, ponnari tai pari, purkkaa... :D Tässä onkin tää enemmän sääntö kuin poikkeus jokaisen naisen laukussa; sieltä ei tarvittaessa löydä mitään.


Tässä nämä kaikista tärkeimmät mitä tarvitsen, eli avaimet, lompakko, kolikkokukkaro, iPod ja matkakortti. Joo tiedän, avaintenperänä toimiva kaulanauha on tarkotuksellisen pilke silmäkulmassa valittu. Ainakin jos noi häviää tässä meijän lähiympäristössä, löytäjä osaa palauttaa ne oikeeseen osotteeseen.. :D Kotiavaimena käytän noista tota pääkalloavainta, jonka mun veli joskus teetätti mulle.


iPod on mulle erityisen rakas, koska siinä kulkee musat mukana (vittu ihan tosi?). Toi on ollu mulla nyt jo... 5,5 vuotta, ja hyvin pelittää edelleenkin. Ainoa huono puoli on tosin se, että tilaa on vain 4 Gt, ihan liian vähän mulle. Joutuu karsimaan biisejä pois sieltä. Toi on siis perus hopeisenvärinen kolmannen sukupolven nano, johon aikanaan ostin tommoset pinkit silikoniset kuoret :)


Nyt sitten tätä päivittäiskosmetiikkaa. Vaseliini, käsirasva, peili, huulikiilto, huulirasva ja näköjään myös kynsilakkapurtilo. Kynsilakkaa en yleensä kanna mukanani, mut nyt se oli jääny tonne kun lainasin muutama viikko sitten Miralle sitä monroen jonotuksessa. Toi käsirasva on muuten ihan älyttömän ihanaa, tuoksuu mun mielestä hyvälle ja kädet jää tosi samettisen tuntusiks!


Kunniamaininta myös tälle huulirasvalle, joka maistuu niin hyvältä että sitä ihan huomaamattaankin nuoleskelee pois huulilta :D Rakastan kaikkea vadelmaa, ja toi siis tuoksuu ja maistuu niin vastustamattoman karkkimaiselle etten voi vastustaa sitä!


Sitten tulee nää ns. "muut", eli toisinsanoen ponnari, korvatulpat, purkkapussi ja särkylääke. Jos joku ihmettelee miksi noin vahvat annostukset särkylääkkeissä niinku toi Paratabs 1000 mg, niin se on ainoo joka tehoo migreeniin mulla. Sitä varten kannankin nykyään tota joka paikassa mukana, ja useimmiten oon myös tarjonnu niitä kavereille jotka on ollu äkkiseltään painkillereiden tarpeessa! Jos tolla ei kivut ja säryt häviä, niin ei sitten millään.


Viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä perustarpeena kuvista pois jäänyt prinsessapuhelin, joka on ah niin ihanan kivikautista mallia nykyisten älypuhelinten rinnalla. Oon kuitenkin tohon tyytyväinen niin kauan kun sillä voi soittaa puheluita, lähettää tekstareita ja käydä netissä. Tosin haaveena mulla olis esim. joku iPhone, kun siihen saa eri sovelluksia ja kuoriakin vaihdettua. Monet nauraa etenkin tolle takakannelle, mut mun mielestä se on just söpö! :D


Laukun kahesta sisemmästä taskusta löytyy tällä hetkellä meikkejä, kun monesti oon ollut duunin jälkeen johonkin menossa ni sitten kahvitauolla on kerennyt naaman maalaamaan. Näitten lisäks myös perusvarustus kulmakarva- tai kynsikatastrofeihin; pinsetit, viila ja kynsileikkurit. Toisessa taskussa mulla on tällä hetkellä koulun opiskelijatodistus, millä mä en kyllä enää paljoa mitään tee... Lisäksi raahaan joka paikassa mukana pelikortteja, koska niitä aina tarvii enemmän tai vähemmän randomeissa tilanteissa. Oli taskun pohjalle eksynyt näköjään lisää ponnareitakin.


Sitten sinne itse laukkuun. Kaikennäköstä on sinnekin kertynyt, ei ihme että koko laukku tursuaa eikä sinne mahdu mitään. Tosin noi huivit ja lapaset mulla on useesti päällä / lapaset takin taskuissa, niin sitten laukku on tilavampi.


Nivaska duuniin liittyviä papereita, joiden sisältöä en voi siviileille paljastaa. Nykyään raahaan mukana myös aina lukemista tylsiä tilanteita varten, tällä hetkellä sieltä löytyy uusin Cosmo ja joku Kuntoplussan numero, jotka kävin tossa muutama päivä sitten kirpparilta. Ihan tuorein lukuostos, joka on minulta jopa harvinaisen outoa, on tuo taskupokkariversio Fifty Shades of Greystä. Erotiikkaraamattu, jos niin vois ilmaista, mut sitä on ihan kiva lueskella aina kun on aikaa.


Kaiken varalta mukana on aina lapaset ja kaulahuivi, joka on tilanteen mukaan kaulassa tai laukussa. Aurinkolasit on myös aina mukana, ja ehottomasti tossa kotelossa koska noissa laseissa on mun omat vahvuudet ja hintaa niillä on parisensataa euroa. Ehdottomana tarpeena mulla on aina myös vesipullo, ilman sitä en nykyään enää pärjää ja on orpo olo. Vapun jäljiltä tuolta pohjilta löyty myös saippuakuplia :) Hiustilanteita varten myös harja, ja nenäliinoja erilaisiin tarpeisiin. Tähän vielä lisäks mulla on yleensä ollut kalenteri laukussa mukana, mut nyt mun pitäis ostaa uus kun toi entinen on vähän paskana koska keikkaelämä.

Mitä tykkäsitte? Tää ei tosiaan oo semmonen kaikista tavanomaisin postaus multa, mutta tulipa tehtyä ja oli ihan hauskaa kyllä tonkia noita tavaroitakin! Yllätyin miten paljon kannan aina kamaa mukana.. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti