keskiviikko 25. huhtikuuta 2018

Päivitystä kerran 500 vuodessa


Viikko sitten Supermessuilla
Huhuh. Nyt se tapahtuu. Blogi herää jälleen henkiin! Tästä lähtien mun olis tarkotus hieman useammin tänne kirjoitella kuin muutaman vuoden välein. Mistäs sitä tässä nyt edes alottaisi... Tää blogihomma on ollut mulla mielessä jo helvetin pitkään, ja muutama ihminen onkin sanonut kaipaavansa mun rustailuja. Päätin tässä kevään kunniaksi oikeasti ryhdistäytyä, nyt kun on konekkin kasassa millä kirjoitella. Wääääh tässähän iskee hirmu himo kirjottaa jo kaikenlaista... Apua, mun täytyy oikeesti laittaa vähän postausideoita ylös nyt kun kerrankin tuli inspikset tähän hommaan. Sitä en tiedä lukeeko näitä enää kukaan mun vanhoista lukijoista, mutta lähinnä itsellenihän mä tätä blogia oon aina pitänyt. Tätä kautta on ihana nostalgisoida ja muistella kivoja tapahtumia ja myös pienempiä juttuja joita ei enää välttämättä muistaisi.

Mitähän mä tässä sanoisin näistä menneistä vuosista... Toistaiseksi asun edelleen Hervannassa, mutta maaseutuasuminen on mua himottanut jo niin monta vuotta että tää kaupunkielämä alkaa tuntumaan jo ahdistavalta. Jos ja kun tulen täältä pois muuttamaan, ilmoitan siitä kunhan asia on ajankohtainen. Mietin myöskin tätä mun blogia ja miten se vastaa meikäläistä. Verrattuna teinivuosiin en ole ehkä enää yhtä "rock" kuin tän blogin kulta-aikana, vaikkakin rokki ja metallimusa on edelleen erittäin vahva osa mua. Mun tyyli on ulkoisesti vaihtunut ehkä hieman synkemmäksi, bändipaidat ja bootsit jäänyt vähemmälle ja tilalle tullut goottihenkistä asustetta pitsisaappaineen päivineen. Edelleen rakastan nahkaa, niittejä ja nyörityksiä, mutta haluan myös korostaa femiinisiä puoliani. Voisin jopa sanoa kaunistuneeni vuosien varrella kun olen löytänyt sen oikean minäni ja annan sen näkyä myös ulospäin.

En myöskään ole mikään seurapiirihiiri (lol mikä sana) niinkuin joskus olin, vaan nykyään rakastan kotona nyhväämistä. Ryyppääminen ja muu sekoilu ei ole ikinä mua sen enempää sytyttänyt, mutta nykyään voin meikäläisen marinoitumiskerrat laskea yhden käden sormilla vuoden ajalta. Oon myöskin ymmärtänyt itsestäni sen, että se jatkuva seuran tarve ja esillä oleminen johtui todennäköisesti mun omista sisäisistä ongelmista. Niitä on jonkin verran edelleen, mutta nykyään nautin oikeasti myös yksin olosta. Pari viikkoa sitten oltiin Sadun ja Eben kanssa Ruotsin reissulla laivalla. Oli kiva reissu vaikka pelkäsinkin laivan heilumista ja tärinöitä välillä liikaakin. Tuli myös pitkästä aikaa otettua parit iloliemet ihan kivalla mielellä, vaikka en tuosta juomisesta niin nykyään välitäkkään. Täys-kieltäytyminen ei oo kuitenkaan mun juttu, vaan sallin sen itselleni silloin kun hetki on oikea.

Tyttöset merellä
Mun läppäri tosiaan kosahti jo syksyllä 2016 (kiitos pelaamisen, RIP), ja tässä kun työttömänä olen ollut ei ole ihan heti ollut rahaa sijoittaa uuteen koneeseen. Kiitos veronpalautusten ja armottoman taistelun, sain viime joulukuussa tämän nykyisen tuliterän pelikoneen kasaan, kiitokset Jonnelle joka tässä auttoi ja itse koneen kasasi. Kerään tähän alle koneen kriittiset tiedot jos jotain tietokonenörttiä kiinnostaa mun setupit:

KOTELO - BitFenix Shinobi ATX USB3.0, musta
EMOLEVY - MSI Z370-A PRO ATX
PROSESSORI - Intel Coffee Lake i5-8600K, LGA1151, 3.6 Ghz, 9MB, Tray
JÄÄHDYTIN - Scythe Mugen MAX CPU- cooleri LGA775/115x/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2(+)
MUISTI - Crucial 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz CL15 1.2V
NÄYTÖNOHJAIN - Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC, 8GB GDDR5
KIINTOLEVY - Western Digital 2TB Desktop Mainstream 3,5", SATA III, Variable RPM, 64MB
LEVYASEMA - Asus DRW-24D5MT, sisäinen 5,25" DVD+/-RW -levyasema, SATA, Bulk, musta
VIRTALÄHDE - Seasonic 650W PRIME 650 Gold



Suoraan sanottuna mä en ymmärrä noista hirveesti mitään muuta kuin suurinpiirtein käyttötarkoituksen tietokoneen toiminnassa, eli multa on turha kysellä ton enempiä. Saattaa hyvinkin olla että kirjotinkin nuo päin vittua, mutta katoin suoraan tilauslistalta noi koneen osien tiedot joten.. :D Tähän vielä sitten loput käytössä olevat osaset jotta tietokone-elämys olisi toimiva:

NÄYTTÖ - BenQ 27" GW2765HT IPS-monitori, 2560x1440, DP/HDMI/DVI/VGA
NÄPPÄIMISTÖ - Blackstorm Mech RGB, Kailh-Red -kytkimet, moniväriset ledit
HIIRI - Steelseries Rival 100
KAIUTTIMET - Logitech (jotku vanhat paskat, pitäs hommaa uudet)
KUULOKKEET - Corsair VOID PRO RGB
TUOLI - Arozzi Monza, pinkki/musta

Tulikohan siinä nyt kaikki... Listasin nää myös itelleni muistiin, jos joku multa joskus kysyy et mitä mun pelisetuppiin kuuluu. Kyllä, totta helvetissä mun tuolin on oltava pinkki. Pinkki on parhautta ♥ Suoraan sanottuna mä en oo koneen saamisen jälkeen hirveästi edes pelannut muuta kuin Simssiä. Mulla menee pelaamiset aina vähän aikakausittain, ja nyt on ollut Simssin vuoro. Steamissa kyllä odottaa ostettuna hirmunen litania pelejä korkattavaksi, mutta kaikki aikanaan. Lähinnä Velho on tällä koneella nyt pelaillut täällä ollessaan, mutta se ei mua haittaa ollenkaan kun tykkään myöskin katsoa toisten pelaamista. Ostin 10 metrisen HDMI kaapelin ihan sitä varten että voin kattoo sen pelaamista telkkarin kautta ite sohvalla maatessa.. :D Toimii.


Hän tykkää olla pelaamisessa mukana

Tää nyt meni aika tietokone-sisältöiseks tekstiks, mutta ei sillä niin väliä. Käytiin tossa hakemassa postista taas muutama kilo kissanruokaa, eli seuraavaks lähen varmaan niitä paketteja purkamaan kaappeihin. Muuten ne seisoo tuol eteisessä viel ens viikollakin. Ens kertaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti