sunnuntai 19. kesäkuuta 2011

The city of London, day one.

Heips. Paljon on ehtinyt tapahtua taas sitten edellisen saarnan. No, aloitetaan viiden päivän postausrumba vähän jälkikäteen mun ikimuistosesta ekasta oikeesta ulkomaanreissusta!

Heräsin sunnuntai-aamuna joskus seittemältä, meikkailin ja tällei. Ennen yheksää Jani tuli hakee mut ja faijan lentokentälle. Voi luoja et mua jännitti iha saakelisti lentokoneeseen meno. Olin iha varma et se kone putoo jonnekki mereen tai jotai. Lentokentäl ei ollu paljo paskan vertaa porukkaa joten meille jäiki hirveesti luppoaikaa. Mentii jonnekki kahvilaan kokeilee tähän koneelle sitä langatonta nettiä, mistä kirjoitin aikaisemmin.

Lentokoneeseen istahtaessa mul alko olee jo tukalat oltavat siitä jännityksestä. Olin iha hillittömän hysteerinen, tärisin, hyperventiloin, mun kädet ja jalat puutu.. Ja mua pelotti iha vitusti :D Sit ku kone oli noussu sen verta ilmaan etten enää käsittäny missä olin ni osasin rauhottuu. Lentoreitti poikkes jotenki normaalista ku lennettiin ensin Ruotsin yli ja se menikin Oslon kautta. Sit kuitenki siin jossai vaihees näky Tanskaa ja jotai Belgian rannikoita..? Ööö joo. Tosi hyvä ilmaki oli. Paitsi britteihin saapuessa tietenki satoi :D Ja jännitin ylläripylläri taas laskeutumista, sain huokasta helpotuksesta ku saavuttiin maan kamaralle.

Lentokentäl meil oli ongelmii tajuta mihi piti mennä passintarkastuksee, mut parin kysymyksen ja opastuksen jälkee löydettii oikee jono. Ensimmäisenä mua ihmetytti se kulttuurien kirjo, ykskää lentokentän työntekijöistä ei ollu "oikeita brittejä" :D Hirmusesti oli intialaisten näköstä porukkaa. Lähettii metrolla Bayswateriin päi elikkä hotellille, ja jouduttii vaihtaa metroo. Sit oliki sormi suussa ku selvis et Circle linen metrot oli just sen päivän remontissa :D

Ikkunanäkymä
Onneks me sitten löydettii 2 tunnin säätämisen jälkeen hotellille sieltä vesisateesta. Sit meille annettiinki huone jossa oli parisänky.. Eiku vaa respaan valittamaan ja vaatimaan "Vii vant thuu separate peds!". Vihdoin me sit saatiin se huone, se oli pieni mutta idyllinen, suoraan ikkunan alta näky avonainen metrolinja josta meniki sitte n. 3 minuutin välein jytinällä metro :D Ei se kyllä ainakaan mua haitannu yhtää.

Sit lähettii harhailee ja käytii syömässä läheises La Cabana ravintolassa. Tilasin juomaks maitoo mut sit oliki pieni shokki ku se maito oli tyylii saman makusta ku joku ternimaito :'D Iha ku ois kermaa juonu.. No, kyl se siin sit ruoan ohella meni. Maistoin sen maidon mun suussa viel puolen tunnin jälkeen vaan.

Ruoan jälkeen lähettii Piccadilly Circukselle. Oli jännää seistä siinä mistä on vaa nähny kuvia :D Sää ei tosiaan ollu turistiystävällisin, mut kyl siinä hajonneen sontsan kanssa pärjäs... Piccadillyltä me käveltii Buckinham Palacelle ihmettelemään menoa. Olihan se hieno röttelö, mua vaa harmitti ku en nähny niitä karvapäisii miehii missää :D



Seuraavaks mentii St. James Parkiin, voi herranjestas se oli kaunis! :o Mun sisäinen lintubongari hyppi riemusta ku näin kaikkii liejukanoi ja kanadanhanhii sun muita siivekkäitä niin paljon kerralla. Olin pienenä tosi innostunut lintuihminen ja osasin jo 5 vuotiaana nimetä Suomen kaikkii lintui pelkän kuvan perusteella. Varsinkin pelikaanit oli tosi hienoi, ja isoja :D Mun sydän suli kaikist eniten ku näin paikallisen oravan, pullukan, harmaan ilmestyksen. Vannoin ottavani semmosen hotellihuoneeseen hellittämään gerbiili-ikävää, mut peruin puheeni heti ku semmone orava meinas hypätä mun syliin.

Illalla sitten mentiin takas hotellille, ja mä sain jopa tietokoneen netin toimimaan! Must oli huvittavaa ku faija katto formuloita BBC1 kanavalta :) Selostukset oli jänniä, mut pänni se miten ne lausu Michael Schumacherin nimen... "Shumakör". Se on suumahher ja that's it.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti