perjantai 3. kesäkuuta 2011

Suspended deep in a sea of black

Havaitsin tässä äsken et mulla taitaa olla jonkin sortin vedenpelko. Siis se ei oo mitenkään ihmeellinen, mut tarkemmin ku mietin ni pelkään tosi monia asioita jotka liittyy veteen. Ja ne vaikuttaa mun jokapäiväiseen elämään jollai tavalla, muttei nii hallitsevasti et oisin aikasemmin huomannut sitä.

Muistan joskus hamassa lapsuudessani ku olin polvenkorkunen, kaadoin mökillä 10 litran täyden vesiämpärin keittiöön kompastuessani siihen. Menin paniikkiin kun vesi tulvi pitkin keittiön lattiaa, ja mutsilla kesti puol päivää kuivata koko komeus. Itkin ihan hysteerisenä vielä illallakin pyydellen anteeksi ja yritellen todistella muille että se oli vahinko, vaikkei mulle oltu vihasia siitä. Pelkäsin vaa jostai kumman syystä sitä tilannetta tosi paljon, muistan varsin elävästi sen näkymän kun vesi oli vallannut joka nurkan keittiön lattiasta...

Nykyään tää ilmenee vähä erilaisina asioina, mut en varsinaisesti esim. hallissa uimista pelkää tai mitään tällästä. Mut esim. vessassa pelkään aina et vessanpönttö menee tukkoon ja vesi tulvii ympäri huonetta hallitsemattomasti. Siks sain iha vitunmoisen paskahalvauksen tos vähä yli kuukaus sitte siel Klaukkalas ku se pönttö oliki irronnu pulteistaan. Mul oli kauhee skenaario siitäki hetkestä ku luulin sieltä pöntöstä tulevan 3 metrisen vesisuihkun joka valtaa joka nurkan huoneesta alta aikayksikön. Nykyään en voi ees istua pöntölle ennenku oon tarkastanu ettei se varmasti heilu ja ruuvit oo löysällä.

Täs tänää meil oli ollu joku vesikatkos täällä. Stadista tultua menin pesemää kädet vessaan, ja hanan avattuani se rupes tärisemää ja pitämää iha kamalaa ääntä. Paniikissa iskin saippuat kädessä hanan kiinni ja menin kyykkyyn sen pesualtaan alle. Saattaa kuulostaa naurettavalta mut mua oikeesti pelottaa et ne hanat menee rikki ja vesi suihkuu joka puolelle :D Sit kuitenki varovasti pesin kädet siinä ku isä sano et siel putkissa on vaa ilmaa joka pitää sitä ääntä..

En tiiä mikä kauhu mulle vaa iskee tollasis tilanteis. Sama juttu ku pelkään uida, jos järven vesi on sameaa. En pysty uimaan ollenkaan jos järvessä on mutapohja. Laivalla mulla on matkapahoinvointia enkä pysty kattomaan ollenkaan merelle jos siellä on aallokkoa. En mielelläni kurki kaivoihin. Ja sit toi vesilaitteiden rikkimenemisen pelko. Summin näitä tässä aikani kuluks ja kelasin et helvetti en mä oo tälläsiä tajunnu aikasemmin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti