torstai 15. syyskuuta 2011

Band number 10: Metallica

How did you get into Metallica?
Asia meni muistaakseni niin, että siinä keväällä 2008 mun broidi Jani lähetti mulle koneelle muutaman (kröhöm varmaa yli 20) biisiä Metallicaa ja suositteli koska saattaisin ehkä tykätä. No, kuuntelin jonkin verran näit biisei muttei se heti iskeny, kuuntelin koko kesän pelkkää Franticcii :D Mut sitte syksymmäl hankin liput Metallican keikalle joten siitä se sit enemmän lähti.

What was the first song you ever heard by Metallica?
Tasan tarkkaan ekaa biisiä en tosiaan muista koska Jani on saattanu kuunnella Metallicaa sillon ku olin polven korkunen. No, ensimmäinen jonka itse kuuntelin oli St. Anger niistä muutamasta biisistä mitä koneelle sain.

What is your favourite lyric by Metallica?
Jaa tää onki hankala. Niillä on useissa biiseissä hyvät sanotukset, mut ehk täl hetkel voisin riipasta vaikka vuoden 1984 lätyltä tämmösen biisin ku Escape.

What is your favourite album by Metallica?

Varsinaisesti metukoitten lättyjen joukosta ei mun mielestä erotu ykskään levy, meinaan siis sitä et tykkään kaikista melko tasavertasesti. Oma lemppari on kuitenkin ehkä Ride The Lightning, siinä ei oo yhtään heikkoo kohtaa ja tykkään soundista ja biisien tunnelmasta. Loistava kokonaisuus alusta loppuun.

What is your favourite song by Metallica?
Tää kunnia menee ehottomasti biisille Welcome Home (Sanitarium). Tutummin Sanitarium on miellyttäny siitä lähtien kun sain Master of Puppetsin joululahjaks jouluna 2008, ja yks mun Metallica-huippuhetkistä muodostu keikalla ku kuulin lempparibiisin livenä. Siinä kiteyty yhteen mun rakkaus tätä biisiä kohtaan. Toisena lempparibiisinä voisin sanoa Dirty Window, joka jotenki imas mut mukanaan heti ekalla kuuntelukerralla.


What is the worst song by Metallica?
Tähän mun on vaikee vastata kattavasti ku en oo kaikkii biisei kuunnellu :D Mm. Garage Inc.  ja suurin osa Load ja Reload albumien sisällöistä on mulle tuntemattomampia. Eli en osaa sanoa.

How many albums by Metallica do you own?
Omana noita levyjä on hyllyssä 9, joista 7 varsinaisia studioalbumeita. Pari muuta on mm. livelevy ja demolevy.

Is there a song by Metallica that makes you happy / sad?
Hmmm. No varmaan toi Sanitarium on semmone mistä tulee parempi fiilis, ku siihen sisältyy paljon muistoja. Muistan mm. ku opettelin soittaa ko. biisin kokonaan läpi bassolla musatuntia varten yläasteella, voi niitä aikoja ja sitä fiilistä mikä tuli soittaessa :)
Surulliseks mut tekee Fade To Black, sillä siitä mulle muistuu mieleen kesä 2009. Olin sillon paljon yksin ja olin muutenkin vähän masentunu, se biisi kuvas mua sillon täydellisesti.


What is a good memory you have involving Metallica?
No täytyy sanoa et kyllä se tärkein on varmaan se elämäni ensimmäinen keikka Hartwall areenalla. Se oli kyllä varsinaista ecstasy of goldia jonotuksesta loppuhuutoihin saakka vaikka istuin paskimmilla mahollisilla paikoilla. Siitä se rakkaus keikkoihinkin lähti.

Who is your favourite member of Metallica?
Ei mulla varsinaisesti lempparia ole, mut Cliff Burtonia arvostin basistina ja biisintekijänä. Olihan se tärkee osa Metallicaa ja korvaamaton jäsen Metallican aloittaessa syöksyvirtausta yhdeksi rocktaivaan kirkkaimmista tähdistä. Tän hetken kokoonpanosta varmaan se Mr. Hetfield hurmaa laulutaidoillaan, jostain kumman syystä arvostan aina laulajia tosi paljon. Johtunee varmaan siitä et tykkään itekki laulaa.

How many times have you seen Metallica live?
Yhen kerran joka ei varmasti jää viimeseks. Nimim. odotellessa sitä seuraavaa kiertuetta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti